Recenze | Případ forchheimského rádce

Žánr: historický román
Počet stran: 280
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Moba

•○•○•○•○•

Zločiny na Velké Moravě pokračují...

V dobách, kdy Velkou Moravou otřásá jedna zrada za druhou, se k vládě dostává Svatopluk. Předchozího krále, svého strýce, s pomocí Franků nečestně odstranil z trůnu, přesto i za nepříznivých okolností za ním tehdy stála velká většina moravských velmožů a podporovala ho.  Nicméně vratké a chvilkové spojení s Franky netrvalo dlouho, a právě oni se stali hlavním krvelačným problémem, který ohrožuje zemi.

Roztrpčení Frankové jsou nelítostní. Bez rozpaků vraždí ženy, mnohdy těhotné, stejně tak nevinné děti i starce. Zděšení, ale bojovní obyvatelé se však nevzdávají, proti franským nájezdům se snaží bránit a statečně jim čelit. Boje jsou ale zdlouhavé a nekonečné, ani na jedné straně není vítěze. Po dvou letech nejasných výsledků a ztrátách na životech je proto zahájeno vyjednávání.

Kníže Slavomír, druhý nejvýznamnější muž v království hned po králi, navrhuje s Franky uzavřít mír. Král Svatopluk by tak měl zajištěn klid, a tím pádem se mohl bránit výbojům z jiných stran. A tak se ve Forchheimu schází královské poselstvo s protivníky, jež vede Slavomír a kněz Jan z Benátek, aby se s franským králem Ludvíkem dohodli o vzájemném míru. Jednání je však narušeno smrtí Bertolda, blízkého pobočníka krále Ludvíka, čímž se rozpoutá síť zločinných činů...

Případ forchheimského rádce patří do série historických detektivek Zločiny na Velké Moravě a jedná se již o sedmý díl.  Příběh se odehrává mezi lety 872 - 874. První kapitola je dokonce věnována budoucnosti vzdálené více než třicet roků, kdy kníže Slavomír vzpomíná na události, které celá knih mapuje.

Kniha upoutává modravou obálkou, která sama o sobě probouzí líbivé pocity, vyvolává klid a láká k napínavému čtení, které se pod vazbou bezesporu schovává. Působí oním starodávným dojmem a tím čtenáře systematicky připravuje na dobu vzdálenou mnoha staletí, bojovnou atmosféru a napínavě záhadné momenty.

S historickými knihami zaměřenými na detektivní zápletku se málokdy setkávám. Nedá se říci, že bych je účelně vyhledávala, i když historie je mým velkým koníčkem, spíše však pozornost věnuji knihám ze současnosti. Přesto mne titul Případ forchheimského rádce upoutal natolik, že jsem zatoužila po jeho přečtení. Nutno podotknout, že vynaložený čas strávený čtením nebyl vůbec zbytečný. Díky vyhovující velikosti písma se příběh četl poměrně rychle a bez problémů. Ačkoliv mi zpočátku dělalo zlehka potíže začíst se do děje, řádky mi nakonec před očima odplouvaly dál a dál, načež byly nahrazeny další stránkou. Konec přišel nezvykle rychle, ani jsem si to nestačila uvědomit.

I když mi příběh hrál pěkně do noty, nemohu stoprocentně říci, že bych byla knihou naprosto pohlcena a odrovnaná. Na vrcholu mého pomyslného žebříčku stojí spoustu jiných knih, což však ale neznamená, že by byla kniha obyčejná či průměrná. Svou čtivostí určitě potěší nejednoho čtenáře, který se pro její čtení rozhodne. Kdo hledá odpočinek i napětí, ať sáhne po titulu Případ forchheimského rádce!

4/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství

Knihu můžete zakoupit zde.