Recenze na audioknihu | Klára Staňková - Muži, kteří mě zkazili



vydalo audio vydavatelství Wolker & Volf, 6 hodin 49 minut

"Jmenuji se Klára. Klára Staňková. Je mi dvacet devět let a jsem promiskuitní. Není to sice nic, čím bych se snad chtěla chlubit, ale taky nic, kvůli čemu bych měla strkat hlavu do písku, jak by většina pokrytecky morální společnosti  ode mne očekávala."

To je ona - Klára. Vypravěčka vlastní životní linie, která pěkně putuje po určité cestičce. Stoprocentně úspěšná v práci, ale především v milostném životě.  Milan, Tomáš, Ismail, Marek, Andreas a další - Klářiným životem prošel bezpočet mužů, kteří pro ni byli přínosem, matnou vzpomínkou či citovým prožitím. Každé jméno nese určitý příběh či zážitek, o nichž méně či více podrobně Klára vypráví. Ať to byl profesor biologie na gymnáziu, instruktor autoškoly, záletný bankéř či volnomyšlenkářský prachatý frajírek, každý z nich si našel škatulku, do které byl zastrčen. Jak sama říká na samém úvodu, bez těchto mužů by kniha nikdy nevznikla. Klára líčí svoje action storky již od počátku střední školy, na níž zažila nejeden incident. Postupně se proplétá skrz směsici různých chlapíků, kteří pocházeli z odlišných vrstev, poměrů, a dokonce i jiné země. Pokaždé se cítí nad věcí, je to ona, kdo zasazuje smrtelné rány a nechává za sebou zástup zhrzených a odmítnutých amantů, platonických ctitelů a obdivovatelů. Mrška k pohledání. 

BRAŇO a jeho sex ve vaně
"Braňo byl můj kolega z práce. Ajťák, který měl hrubým odhadem minimálně sto padesát kilo. Nikdy jsme spolu nepromluvili víc než pár nutných slov. Na moje narozeniny se ovšem osmělil, ba co víc, přímo se rozjel. Napsal mi totiž, že se právě koupe ve vaně. Popřála jsem mu tedy hezké koupání, on mně hezké narozeniny a předložil mi nabídku, která se hned tak neodmítá – společnou koupel. Tento jistě netradiční adrenalinový zážitek spojený s aplikací Archimedova zákona v praxi jsem si nechala ujít, podobně jako jeho asi milion pozvání po práci na drink.

Dnes mnou Braňo intelektuálně pohrdá."

Jak už je patrné z úvodky, knihu napsala i čte sama spisovatelka Klára Staňková - kontroverzní, sebevědomá a neomylná žena, která je pro většinu mužské populace neodolatelným soustem. Alespoň to sama o sobě tvrdí. Zda je její tvrzení pravdivé, už necháme na jiných, třeba na oněch zamilovaných koloušcích, kteří za ní nábožně pobíhali, a měli by být skuteční stejně jako jsem já. Klára jde za svým, jedině pro ni možným a pravdivým názorem, že jsou to oni, muži, kteří z ní udělali takovou poběhlici, za jakou se považuje ona, ale nejspíše ji za ni považuje i okolí. Za svůj způsob bytí se nestydí, přestože to nebyla ona, kdo se tímto směrem vydal. Možná trochu nadnesený a přiškrcený fakt, nicméně nebudeme autorce její víru v sebe samu vyvracet...  

Muži, kteří mě zkazili. V podstatě se jedná o humornou knihu, která by mohla působit nenásilně a svěže, kdyby mi autorka nelezla na nervy neustálým opěvováním vlastní dokonalosti, krásy a, bůh ví, čeho ještě: "Jak jste si už asi stačili všimnout, málokterý z mužů mi odolá... rozhodně se nespokojím s málem."  Podobného oznámení se v knize dočkáte nespočetně krát. Chvílemi jsem se bála, že Klářin hlas obživne a přede mnou se zhmotní ona bohyně a bude mi vnucovat svoje krédo a přesvědčení.

Během necelých sedmi hodin se dostaneme do šedesáti devíti kapitol, které nás zavedou na nepoznanou procházku do končin Klářiny mysli.  Co se týče zvukového zpracování, tak bylo velmi kvalitní, ačkoliv jsem místy proklínala nadnesený podtón autorky. Musím uznat, že intonací skvěle vystihla ráz knihy a dá se říci, že i svou povahu. Příjemný byl hudební doprovod, který se rozezněl pokaždé na začátku a konci kapitoly. Zpříjemňoval vcelku pohodové vyprávění... 

•○•○•○•○•

Hodnocení
Klára mne provázela se svými příběhy každé ráno při cestě do školy. Narušovala rutinní dojíždění autobusem a sem tam mi na tváři vyloudila úsměv. Možná z mého přechození okecávání trochu vyznělo, že byl poslech knihy špatný, že se mi nelíbila, ale skutečnost je krapet jiná. Opravdu mi Klářina nadnesenost nešla po chuti, na druhou stranu jsem se však vychýlila ze "všední normálnosti" a nakoukla do jiné dimenze. Na konci knihy jsem dokonce litovala, že již neuslyším další chytré rady a těžko uvěřitelné prožitky! Klára je průbojná ženština, myslím, že o ní ještě uslyšíme.Vždyť sama v doslovu tvrdila, že pro pokračování své knihy udělá cokoliv...


3/5
Audioknihu si můžete zakoupit na e-shopu Audioteka.cz

5 komentářů:

  1. ahoj. Tvoji recenzi jsme si dovolili nasdílet na stránky naší komunity na Facebooku "Recenze knih a audioknih". Pokud budeš mít zájem, můžeš na našich stránkách pravidelně přispívat svými recenzemi, my je pak budeme umisťovat na Timeline stránek a zařazovat do alb podle kategorií. Děkujeme!!! Správce stránek Honza

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. To je super! Určitě budu recenzemi ráda přispívat... :-) Děkuji za pochvalu blogu! :-)

      Vymazat
  3. Děkujeme za recenzi. Pokud chcete další naše audioknihy na recenze, klidně se na mě obraťte. S pozdravem Radek Volf, vydavatelství Walker & Volf, email radek(zavinac)walkeravolf.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za pár písmenek!

Používá technologii služby Blogger.