Recenze: Zahrada v měsíčním svitu

Původní názevDer Mondscheingarten
Žánr: román
Počet stran: 424
Rok vydání v ČR: 2015
Nakladatelství: KNIŽNÍ KLUB

Anotace
Když antikvářka Lilly dostane darem staré housle, které jí údajně patří, je velice zmatená. Neumí si vysvětlit, proč právě ona má zdědit - jak se záhy ukáže – velice slavný nástroj. Cítí však, že ty housle změní její život, když se pokusí záhadu vypátrat. Vydá se po stopách odkazu úchvatné houslistky, které nástroj kdysi patřil. A brzy odhalí tajemství, které nejen její minulost ukáže v úplně jiném světle.

Corina Bomann
Dříve, než se Corina Bomannová začala věnovat psaní knih, pracovala jako asistentka na stomatologické klinice, nicméně převládla v ní láska ke historii i psaní. Její spisovatelský talent je natolik plodný, že její knihy čte tisíce lidí po celém světě. Nejvíce se věnuje historickému žánru a knihám pro mládež. Nyní žije se svou rodinou v malé vesničce v Meklenbursku-Vorpommern.

Dojmy a postřehy
Ani ne před rokem jsem narazila na knihu Motýlí ostrov, která též pochází z tvorby Coriny Bomann. Oslovila mne a naprosto uhranula, přestože jsem na prvních stranách dumala nad tím, jaký názor si mám utvořit. Nicméně její styl psaní je vypracovaný a poutavý, fantazii má vytříbenou a dosti produktivní v literární činnosti, proto uznale dokázala upoutat můj zájem i pozornost. K Zahradě v měsíčním svitu jsem přistupovala s očekáváním a jistou dávkou tušení. Po předchozí knize jsem téměř jistě věděla, že se stanu svědkem dalšího příběhu, který vás dokáže pohltit a vcucnout mezi řádky. Nezmýlila jsem se.

Název Zahrada v měsíčním svitu se odráží v notovém zápisu skladby, která nese stejné pojmenování. Když jsem uviděla knihu poprvé, nevěděla jsem, co si pod tímto názvem představit, určitě ne onu skutečnost. Sálá z něj tajemnost, která provází celý příběh. Člověk nabývá dojmu, že se ocitl v obrovském dějišti, v němž se odehrává story velká jako je sama historie lidstva.

Při čtení se dostáváte do dvou časových rovin. V přítomnosti hlavní hrdinka Lily pátrá po mlhou zahalené minulosti starých houslí a jejich majitelkách, zatímco o sto let dříve se podíváte na zoubek oněm houslistkám, jejichž životní příběh je plný radostných i tragickýh okamžiků ovlivňujících jejich budoucí vztahy i samotné bytí. Atmosféru silného zážitku z četby doplňuje chladivé prostředí Londýna a horké kouzlo Sumatry, jejíž pralesy a plantáže píší vlastní historky.

Zápletka
Lily pracuje ve svém antikvariátu v Hamburgu. Ačkoliv se nedá říci, že by se dveře jejího obchůdku vymlely z pantů neustálým otevíráním, avšak sem tam do malého obchůdku nějaká klientela zabloudí. Jednoho dne za nepřívětivého počasí na prahu jejích dveří stane tajemný muž, jež naprosto nesmyslně tvrdí, že zdědila jakési housle! Lily postaršího muže považuje za blázna, nicméně když zmizí, zbudou jí po něm ony tajemné housle s krásnou vyrytou růží! Odkud se vzaly?

Lily je odhodlaná zjistit, jaký původ starodávný nástroj má, a proč zrovna ona plní roli majitelky. Vydává se do Londýna za dávnou kamarádkou, aby přišla na kloub záhadě staré více jak sto let. Její pátrání ji zavede i do Itálie, a až na dalekou Sumatru, kde se nachází klíč ke všem spojitostem a samotné záhadě, jež nedává Lily spát...

Obálky v zahraničí
německá, španělská, italská a nizozemská obálka
•○•○•○•○•
Hodnocení
Housle? Pátrání po obyčejných houslích možná zní nudě, i mě to tak prve připadalo, ale při bližším seznámení s dějem, jsem zjistila, že se za několika kusy dřeva skrývá mnohem poutavější dění. Lily mi byla blízká tím, jak se hnala za pravdou, ale s rozvahou. Zbytečně neplašila a nesnažila se mít všechno, co nejdříve, přestože po tom divoce toužila. Ťapkala ve stopách houslistek, které měly jakousi spojitost, jež po celou dobu nebyla známá. Nicméně jsem trochu tušila, jaká skutečnost ženy z minulosti s Lily svazovala. Nakonec přišlo mnoho dalších odhalení, která jsem ani v nejmenším neočekávala. Zahrada v měsíčním svitu nepatří mezi knihy, jejichž závěr byste odhalili ihned na začátku. Postupně se odkrývají částečky pravdy, které dávají dohromady dokonalou skládačku. V knize se skloubily hluboké prožitky, nečekaná odhalení i tragické etapy života. Najdete v ní vše, co by měla kvalitní a čtivá kniha obsahovat. Čtěte, čtěte a čtěte!

5/5